zaterdag 26 juli 2014

Tussendoortje!!!

Ik vond op zolder nog een doosje met 3 borduurtjes van Lanarte.
3 bloemontwerpen van Janneke Brinkman-Salentijn.
Mooie kleine werkjes voor zo af en toe even tussendoor, vooral in de zomer borduur ik graag omdat het licht dan zo prettig is.

Ik vond alleen het stramien wat erbij zat iets aan de grove kant en ging dus op zoek naar een iets fijner stukje borduurstof.
En toen vond ik dit


Een stuk beige borduurstof met een haasje op een step.
Het viel mij op dat het een beetje een rommelig borduurwerkje was en ik vermoed dat het één van de laatste werkjes is geweest van mijn oma.
Ws kon ze het toen allemaal niet zo goed meer zien, de lieverd is bijna 102 jaar geworden en heeft haar hele leven gehandwerkt.


Ik heb hem van de reep stof afgeknipt om te bewaren. Ik kon het niet over mijn hart verkrijgen om hem weg te gooien.



Inmiddels is het eerste begin weer gemaakt en de iets fijnere stof bevalt mij prima, met dank aan oma !!

Fijn weekend!!!

10 opmerkingen:

  1. Da's eigenlijk een onverwacht cadeau van je oma! Wat ontzettend leuk!
    En het begin van je bloem is veelbelovend.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat fijn om nog zo'n schattig borduurwerkje van je oma te vinden !
    Ik ben al benieuwd naar de bloemetjes !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Natuurlijk gooi je zoiets dierbaars niet weg!
    Ik ben benieuwd naar jouw bloemetjes en wat je er daarna mee gaat doen.
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooi aandenken aan je oma!! Bloemen ontworpen door Janneke Brinkman, dat wordt vast heel mooi!
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nee, dat zou ik ook nooit weg kunnen doen... Misschien toch een idee om het af te maken?
    Van dichtbij zie je wel wat onregelmatigheden, maar ik vind het toch best meevallen voor iemand die zo oud is... Aan de andere kant; als je er mee verder gaat is het niet meer 100 oma...
    Jouw rode bloem wordt prachtig, ik ben ook een fan van Janneke. Geweldig als je toch zo kunt tekenen!
    Fijn weekend, groetjes van Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi toch zo'n lief stukje handwerk van oma. Geniet ervan! Knuff!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat mooi als herinnering en aandenken en je bloem beloofd heel wat Linda!

    lieve groetjes
    Angeline

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtige schat heb je gevonden!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik weet wat jouw oma beginnen maken is! Ik heb namelijk heel dat borduurwerk gemaakt. Het is een telpatroon van Bakker Langoor uit het boekje Ariadne van in de jaren '80 :-) Het was mijn eerste grote borduurwerk en ik herken het haasje onmiddellijk. Ik zal er eens een foto van maken en op Instagram zetten voor jou :-)
    Fijn dat jouw oma nog zo lang heeft kunnen borduren, mooie herinnering aan haar.

    BeantwoordenVerwijderen

Superleuk als je een reactie achterlaat, liefs Linda

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...