woensdag 29 februari 2012

Fleur en kleur op woensdag!

Onze jongste zoon is een creatieve geest, het type wat zijn ogen zien maken zijn handen. Zo heeft hij een aantal jaren terug een poosje geschilderd, deze dames maakte hij een jaar of 3 geleden.
Hij gebruikte hiervoor een paletmes waardoor er een mooie structuur op het doek komt, helaas moeilijk op de foto te zien.
Toen wij vorig jaar deze houten beeldjes zagen staan in een woonwinkel, twijfelden wij geen moment die moesten natuurlijk mee, ze passen uitstekend bij het schilderij.
Deze schilderde zoonlief 5 jaar geleden voor ons 25 jarig huwelijk. Hij maakte toen een zware periode in zijn jonge leven door en dit is hoe hij ons gezin toen zag, hij is het gele silhouette. Dit doek is mij heel dierbaar.
Een aquarel leek hem ook wel wat en deze schilderde hij na van een foto, zo hebben wij 3 bijzondere en fleurige schilderijen in ons huis.
Kijk voor meer Fleur en kleur op een sneller kloppend hart.

24 opmerkingen:

  1. Die jongste van jullie kan echt van alles, op allerlei gebied! Ik vind de schilderijen ook al zo mooi, vooral de middelste. Wauw!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dat kind heeft talent hoor,heel mooi ,leuk dat je het laat zien gr marloeskreatief

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat mooi, het middelste is wel heel speciaal. Fijn als je met verf en kwast je gevoelens zo kunt uitbeelden.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat mooi zeg!! En wat een leuke dingen heb je gekregen! Fijn dat je ook weer uit de lappenmand bent! Ja, het valt wel tegen dat de 'kabouters' het huishouden dan niet even overnemen hè?
    liefs, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat schilderij met 'schaduwen' is echt heel erg mooi !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een talent heeft je zoon zeg!!
    En het 2e schilderij is heel bijzonder....
    En dierbaar!

    Fijne dag! Groetjes Petra,

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig! Wat een talent.
    En dat middelste schilderij, daar heb ik gewoon geen woorden voor.
    Hopelijk gebruikt hij dit talent nog steeds.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wow ..... vooral dat schilderij met de silhouetten!
    Je voelt en ziet gewoon dat hier meer achter zit, zelfs al zou je niet weten dat het jullie gezin is!

    Wat een onwijs creatief talent die knul van jou meis!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het is een bijzonder kind met veel talent, die jongste van jou, dat had ik al begrepen. Geen wonder dat dit schilderij in het bijzonder zo dierbaar voor je is. Zo iets is onbetaalbaar en verdiend een ereplaats!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. hier kan ik vol bewondering naar kijken, wat een leuk en kleurrijk schilderij en dan die beeldjes die je gevonden hebt. het is fijn dat hij zich zo kan uiten in zijn schilderijen. en het met emotie is gemaakt dat kun je zien. en dat maakt het zoveel specialer en waardevol.
    Er komt vast nog wel meer mooie schilderijen uit zijn handen want talent dat heeft hij ....

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtige kleuren en ook prachtige schilderijen.....heel mooi gemaakt.
    Dit soort dingen blijven je altijd heel erg dierbaar.
    Groetjes Grietje

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtige kleuren en ook prachtige schilderijen.....heel mooi gemaakt.
    Dit soort dingen blijven je altijd heel erg dierbaar.
    Groetjes Grietje

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat heerlijk als je zo creatief bent. Leuk hoor en ik kan me voorstellen dat die schilderijen je dierbaar zijn. Geef mijn complimenten aan je zoon!

    Groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik geniet weer met volle teugen en wens je een mooie avond.

    Lieve groetjes,
    ♥Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtig, Linda en wat gaaf om te zien dat je zoon ook zulke creatieve talenten heeft. Dank je wel voor je reacie op de weggeefactie van de schriftjes van Juffrouw zonder Zorgen. Ik heb voor jou lootje nr 33 aangemaakt. Nu maar hopen dat je wint. Op vrijdag 9 maart aanstaande maak ik de winnaars bekend op mijn blog. Groeten, Wieke

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Aaaah, bij jou is het ook fijn kleurig !! :o)!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik kan me heel goed voorstellen dat deze schilderijen je dierbaar zijn.
    Wat bijzonder dat je zulke gelijkende beeldjes hebt gevonden.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. WWWOOOWWWW! Da's het 1ste dat in mij opkomt! (beeld jezelf er ook een opengevallen kaak bij, opengesperde ogen en het beeld is compleet)

    Dit is echt waar prachtig. Zeker het schilderij met de schaduwen. Ik kan goed geloven dat het je erg dierbaar is. Wat een gave zeg! Ongelofelijk.

    Ook mijn complimenten aan je zoon.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat mooi en wat bijzonder! Je zult ze zeker koesteren!
    Je zoon heeft zeker talent!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wow, wat knap! Hij heeft talent!

    Die beeldjes passen er perfect bij.

    Groetjes Thea ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Jee wat kunnen schilderijen spreken , de ziel komt tot uiting op het doek , ik vind het prachtig, een zeer talentvolle zoon heb je!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wow, je zoon heeft talent! Kan me voorstellen dat alle drie de schilderijen je erg dierbaar zijn!! Leuk dat je dit met ons wilde delen. Liefs Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat mooi! Prachtige kleuren en vormen. Bijzonder dat je die beeldjes er bij gevonden hebt. Dat past perfect. Iets om te koesteren.

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Heel erg leuk dat je zoon zo creatief bezig is. Voor mij zit er iets herkenbaars in, want ik maakte ook een schilderij met dergelijke figuren en vond er later op een rommelmarkt ook 2 beeldjes bij. Ik laat het een keer zien op m'n blog.

    BeantwoordenVerwijderen

Superleuk als je een reactie achterlaat, liefs Linda

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...