woensdag 8 mei 2013

Wat eten we vandaag ???

De laatste tijd zijn we hier thuis weer wat nieuwe recepten aan het uitproberen.
Sommige voldoen aan de verwachtingen en die blijven in het assortiment;-)) andere vallen tegen en staan hier nooit meer op de kaart.

Een van de blijvertjes is 
een Spaans gerecht waarvan dit de ingrediënten zijn:

Menestra

  • 800 g vastkokende aardappels in de schil
  • 3 eieren
  • 1 rode ui
  • 1 teentje knoflook
  • 200 g chorizo
  • olijfolie om in te bakken
  • 200 g sperziebonen
  • 400 g artisjokken
  • 200 g maïskorrels uit blik
  • 200 g doperwten (diepvries)
  • 200 ml water
  • 1 groentebouillonblokje
  • 0.5 bosje bladpeterselie




Man en zoon werden direct afgeschrikt door de artisjokken en de mais maar dat viel toch reuze mee, juist die verrassende smaken maken het bij elkaar tot een heel lekker gerecht .Wel de artisjokken goed afspoelen, ze zijn namelijk ingemaakt in het zuur.

Het recept is van Rudolph van Veen en vind je hier!!

Eet smakelijk !!!!




                                                                              

9 opmerkingen:

  1. Nou, dat klinkt goed, ga ik eens proberen! Dank je voor het recept.
    Vanavond hier een pasta carbonara die ik van te voren klaarmaak... vanmiddag voetbaltrainen, zo geen zin in... niet dat ik zelf moet rennen maar toch...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Klinkt goed !!! Tegenwoordig proberen wij ook vaker recepten uit. Op gegeven moment was ik zo klaar met alleen maar bloemkool, bonen, wortelen etc. Het was tijd voor meer variatie! Dus staat er tegenwoordig in allerlei vormen ook spitskool, prei, paksoi, chinese kool etc. op het menu. Heerlijk !!!! En nog een pluspunt: ik ben koken veel leuker gaan vinden !!! :o)!!!

    Kijk jij trouwens uit met je hoofdpijn !!!!!! Wel op tijd rust nemen, hè!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Krijg er inderdaad steeds meer lol in. En wat de hoofdpijn betreft moet gewoon even een stapje terug doen!

      Verwijderen
  3. ziet er lekker uit,ik kan hier niet veel met aparte dingen komen,want nee dat lusten ze hier niet,zonder te proeven.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk maar dan zonder vlees lijkt ie me ook lekker even een knoflookje er doorheen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ziet er best lekker uit. De afgelopen maanden heb ik wel geleerd om van alles te eten waarvoor ik eerder mijn neus op zou trekken. Ook hier zitten dingen in waar ik in eerste instantie niet warm voor zou lopen, maar als je het niet probeert weet je het niet, dus ik stuur 'm door naar mijn tante. Die is van de afdeling koken en nieuwe recepten uitproberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nou dat klinkt lekker ....
    Maar dat krijg ik er bij Leon echt niet in (grrrrrrrrrr)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja, leuk is dat hè.. om van tijd tot tijd wat nieuwe dingen klaar te maken. Dat doen wij hier ook. Grappig dat mannen altijd afgaan op het uiterlijk...
    Gewoon lekker blijven experimenteren hoor, er is zoveel meer dan de gewone hollandse pot!

    groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ohhh dat lijkt me wel wat,maar er zitten ingredienten in waarvan ik nu al weet dat ik de enige zal zijn die het dan op zal moeten eten,ha,ha.Ik dacht jaaaaaren geleden dat ik de ideale kids had....ze lusten n.l zo goed als alles tot aan spruitjes toe en sinds ze puberen is de lijst met wat ze lusten gehalveerd:-(,hoewel ik dacht dat het in de regel vaak andersom is....als ze als kleine kinderen al veel lusten kan dat niet meer veranderen....dus wel blijkbaar!:-)


    groetjes en fijne dagen!

    BeantwoordenVerwijderen

Superleuk als je een reactie achterlaat, liefs Linda

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...