zaterdag 21 januari 2012

De vogel is gevlogen.....

Nou,daar zaten we dan op zaterdagochtend rond 10 uur, eerder kon niet omdat manlief eerst boodschappen doet en ik mijn bedje nog zo lekker vond. We hadden onze kansen gespreid manlief bij de tuindeuren en ik bij het voorraam. De Nationale Vogeltelling daar namen wij aan deel. Grote verwachtingen want er bezoeken toch heel wat diverse soorten onze tuin zoals daar zijn:





Maar vanochtend hadden de vogeltjes niet zo'n zin, ja er vloog van alles over kraaien, meeuwen, eksters maar die tellen niet en ondanks dat Puck op haar vertrouwde plekje op de vensterbank mee hielp met spotten was de spoeling zeer mager.


De teller bleef staan op 3 Merels, 1 Turkse tortel, 1 Pimpelmees en 1 Koolmees. Schrale oogst waarschijnlijk zit het straks weer vol met vogeltjes, ze weten vast dat het vogeltel-weekend is ;-))






12 opmerkingen:

  1. Als het bij jullie net zo hard waait als bij ons, snap ik het wel; dan zou ik ook een beschut plek zoeken en daar blijven ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als ik een vogel was zou ik het ook wel weten, het is hondenweer en vogels zijn bang voor honden weet je wel...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Toch maar een ketting met een vogeltje dan ..:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Is gewaarschijnlijk al uitgebreid rondge"twieterd" vandaag onder al die volgels ---> Algemene waarschuwing gevederde vrienden, LAAT JE NIET TELLEN VANDAAG! hihihihi LOL

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Linda ik hou ook zo van vogels vooral van merels en die zie ik niet op het balkon. In het parkje rondom de flat kom ik ze wel tegen en dat is echt genieten en ik verheug me al op het voorjaar met hun gezang, groetjes Roos.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Tja, ik denk dat ze niet van "opzitten en pootjes geven" houden en geef ze eens ongelijk. Als ze na vandaag maar weer terugkomen. En, hoe minder geteld, hoe meer ze beschermd zullen worden, toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Die komen niet buiten met dit weer zonder paraplu....dus wss heb je ze daarom niet gezien ....

    Turkse tortel ?? Heb ik nog nooit van gehoord ....

    Liefs
    Marjo

    BeantwoordenVerwijderen
  8. heb er ook velen langs zien komen ,maar volgens mij zijn het steeds dezelfde,dan kom je ook tot een grote familie vogels!!!Dus maar niet geteld wel genoten ,vooral als je net weer nieuw voer neerhangt fijn weekend gr marloeskreatief

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hi! I love birds and cats! Have a happy day!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Moet erg lachen om je wasmand hieronder, hier net zo haha! En pinterest, leuk hè?! Ik moet mezelf echt toespreken om niet langer dan een uur te 'zoeken', want anders zit ik zo uren! Maar zulke leuke ideetjes doe je op! Je hebt ook ontzettend leuke foto's! En de vogels.. wat jammer! hier komen er ook altijd veel, vind het altijd zo leuk om te zien!
    Tot gauw, liefs, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Je hebt me aangestoken, heb net ook met mijn tel-lijstje een half uur voor het raam gezeten (heerlijke mindfulness-oefening als je het mij vraagt :-)
    Uitslag was niet veel anders dan die bij jullie, haha. Vogels hebben ze het te koud denk ik...
    Liefs Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  12. ik heb twee turkse tortels in huis in een kooi ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Superleuk als je een reactie achterlaat, liefs Linda

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...